Startside I samarbejde med DOF
Home
DK obs.
VP obs.
Nyheder 
DK listen
Forum
Galleriet
 Artslister 





Netfugl.dk Forum

Netfugl.dk Forum -> Fotografering, digiscoping, video, lyd etc. -> Grim oplevelse

Forfatter Indlæg
Svend Rønnest
postet: 28. september 2011 kl. 14:38  emne: Grim oplevelse 

Jeg har haft en grim oplevelse med mit Leica APO Televid 77 Teleskop, som jeg gerne vil dele med andre. For ca 2½ måneder siden satte min fokus-skrue sig fast, så jeg ikke længere kunne fokusere og se længere end ca 5 meter væk. Det var selvfølgelig ikke til at leve med, så jeg fik min fotohandler til at sende den ind til reparation på et Leica-værksted under de sædvanlige betingelser: et tilbud på omkostninger ved reparation og hvis ikke det kunne accepteres, så varen retur for 750,- kr. Efter ca 2 måneder med transport og ophold hos Leica fik jeg tilbudsprisen for reparationen: 11.500,- danske kroner!! Det blev naturligvis afslået og jeg måtte betale de 750,- for at få teleskopet tilbage.
Med et ødelagt teleskop i hænderne så jeg intet alvorligt i selv at prøve at løse problemet. Teleskopet var jo i stykker og jeg skulle indstille mig på at købe et nyt. Jeg er lige gået på pension og 25.000 stod ikke lige på kontoen. Jeg pillede derfor lidt ved møtrik (den eneste udvendige møtrik på teleskopet), pillede lidt ved fokusknappen og vupti, så var det ordnet.
Jeg kunne derefter konstatere, at det eneste, der var sket på Leica-fabrikken var, at de havde pakket mit teleskop ud for derefter at pakke det ind igen. De havde overhovedet ikke set på det!
Hvad har jeg mistet ved det. Jeg har sparet enten de 25.000,- til et nyt teleskop eller de 11.500,- til en reparation. Jeg har mistet 750,- i transport og ellers for ingenting, men det værste jeg har mistet, er tilliden til Leica. Prøv og spørg om jeg skal have Leica, når jeg skal forny mit grej?

venligst
Svend Rønnest
Tip moderator
Ole Zoltan Göller
postet: 28. september 2011 kl. 16:14  emne: Re: Grim oplevelse 
Jeg sendte engang min kikkert af mærket BX ind til Leica, da den havde fået fugt i det ene rør. Tilbage kom en BN med påskriften: Repareret!

Der stod ikke, at jeg havde fået en ny kikkert som jeg jo faktisk havde, for da skulle garantien jo fornys. Jeg var nu godt tilfreds alligevel.
Tip moderator


Post et indlæg til tråden
Denne tråd er lukket for yderligere indlæg!



til toppen copyright © 2002-2005 Netfugl.dk - Danmark
kontakt os: netfugl@netfugl.dk - om os: webmasters - genereret på 0.254 sek.
til toppen